Laman ini bermatlamat menjadi satu pusat rujukan untuk senario politik di Malaysia dengan merujuk kepada 3 sumber yang berbeza iaitu sumber bebas(malaysiakini), sumber barisan nasional(Berita Harian), dan sumber pakatan rakyat(Harakah Daily). Diharap dengan merujuk kepada 3 sumber ini, dapat menjadikan laman ini satu laman pusat sumber politik malaysia yang adil dan saksama

MASUKKAN EMEL ANDA UNTUK MENGETAHUI BERITA POLITIK 3 SUMBER TERUS KE EMEL ANDA

Disediakan oleh Google FeedBurner & Laman Sumber Politik Malaysia Adil dan Saksama

MALAYSIAKINI (SUMBER BEBAS)

Berita Utama Malaysiakini

HARAKAH ONLINE (SUMBER PAKATAN RAKYAT)

Berita Utama HarakahDaily

BERITA HARIAN(SUMBER BARISAN NASIONAL)

Berita Terkini: Berita Harian Malaysia

PENAFIAN: PEMILIK LAMAN WEB SUMBER POLITIK MALAYSIA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEGALA KESAN BAIK DAN BURUK YANG BERLAKU HASIL MAKLUMAT DIPEROLEHI MELALUI LAMAN WEB INI. SEGALA MAKLUMAT ADALAH HAK MILIK MUTLAK DAN TANGGUNGJAWAB PEMILIK SUMBER ASAL

Monday, April 19, 2010

Sumber BN(Berita Harian) : Kamalanathan janji beri khidmat 120 peratus


Penduduk Hulu Selangor diminta bantu BN capai kemenangan

HULU BERNAM: “Apabila mahu membersihkan sungai, ia harus bermula dari hulu. Ini adalah fakta berdasarkan geografi dan perkara sama perlu kita lakukan jika ingin ‘membersihkan’ Selangor, iaitu bermula di Hulu Selangor,” kata P Kamalanathan sambil menerima sorakan gemuruh penduduk Kampung Gesir Tengah di sini, semalam.

Calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor itu turut meminta penduduk Hulu Selangor membantunya menawan semula daerah itu supaya dapat dipulihkan oleh BN selepas negeri itu jatuh ke tangan pakatan pembangkang, dua tahun lalu.
Menyifatkan pemilihannya sebagai amanat besar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, beliau yang berjanji memberi khidmat 120 peratus kepada penduduk, berkata beliau mahu membantu BN melakukan lebih banyak perubahan di Selangor.
Kamalanathan yang berasal dari Rawang turut meminta warga Hulu Selangor ‘menyelitkan’ namanya setiap kali berdoa kerana menyedari hanya Tuhan yang membuat keputusan, walau sebaik manapun perancangan manusia.

“Jika kita lihat, Hulu Selangor secara sejarahnya tidak pernah jatuh kepada pembangkang, tetapi ia berlaku dua tahun lalu atas sebab yang tidak dapat dielakkan dan menjadi tanggungjawab BN menawannya semula.

“Saya tak mahu menabur janji memberi bulan, bintang atau roket kepada pengundi, tetapi apa yang penting ialah menyediakan perkhidmatan terbaik dan bersama penduduk pada setiap waktu.

“Lagipun, dari Sungai Choh, jerit Kamal pasti didengari kalau jalan raya tidak begitu sesak,” katanya berseloroh pada majlis yang turut dihadiri Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Lajim Ukin.
Sementara itu, Kamalanathan berkata, walaupun berkempen dari awal pagi hingga lewat malam, beliau tidak letih kerana sambutan diberikan pengundi pelbagai kaum membuatkan hatinya gembira.

0 comments: