Laman ini bermatlamat menjadi satu pusat rujukan untuk senario politik di Malaysia dengan merujuk kepada 3 sumber yang berbeza iaitu sumber bebas(malaysiakini), sumber barisan nasional(Berita Harian), dan sumber pakatan rakyat(Harakah Daily). Diharap dengan merujuk kepada 3 sumber ini, dapat menjadikan laman ini satu laman pusat sumber politik malaysia yang adil dan saksama

MASUKKAN EMEL ANDA UNTUK MENGETAHUI BERITA POLITIK 3 SUMBER TERUS KE EMEL ANDA

Disediakan oleh Google FeedBurner & Laman Sumber Politik Malaysia Adil dan Saksama

MALAYSIAKINI (SUMBER BEBAS)

Berita Utama Malaysiakini

HARAKAH ONLINE (SUMBER PAKATAN RAKYAT)

Berita Utama HarakahDaily

BERITA HARIAN(SUMBER BARISAN NASIONAL)

Berita Terkini: Berita Harian Malaysia

PENAFIAN: PEMILIK LAMAN WEB SUMBER POLITIK MALAYSIA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEGALA KESAN BAIK DAN BURUK YANG BERLAKU HASIL MAKLUMAT DIPEROLEHI MELALUI LAMAN WEB INI. SEGALA MAKLUMAT ADALAH HAK MILIK MUTLAK DAN TANGGUNGJAWAB PEMILIK SUMBER ASAL

Thursday, May 13, 2010

Sumber PR(HarakahDaily) Preview: Pengundi Sibu jangan ulangi kesilapan lalu

13 Mei: Bakal pengundi pilihan raya kecil Parlimen Sibu, Sarawak, diingatkan tidak mengulangi kesilapan lalu yang memilih calon Barisan Nasional (BN) sehingga nasib mereka tidak terbela sehingga hari ini.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Ahmad Yakub, ketika ditemui memberitahu pengundi Sarawak juga perlu menjadikan contoh kegagalan BN dalam mentadbir sama ada di Sarawak atau peringkat negara sebelum membuat pilihan.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung pilihan raya kecil Parlimen Sibu yang bakal berlangsung 16 Mei ini.

Katanya, penafian royalti minyak oleh kerajaan BN kepada Kelantan, perlantikan APCO Word Wide dari Israel sebagai penasihat negara, kelulusan judi bola sempena Piala Dunia 2010 dan berbagai lagi perlu dijadikan contoh kegagalan kerajaan hari ini.

“Apa yang wajar rakyat perlu memilih calon Pakatan Rakyat dalam pilihan raya itu memandangkan ianya telah berjaya mentadbir beberapa buah negeri selain Kelantan.

“Kedah, Pulau Pinang dan Selangor sudah cukup membuktikan rakyat terbela di bawah kerajaan Pakatan Rakyat,” ujarnya yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan.

untuk berita lanjut, sila klik disini

0 comments: