Laman ini bermatlamat menjadi satu pusat rujukan untuk senario politik di Malaysia dengan merujuk kepada 3 sumber yang berbeza iaitu sumber bebas(malaysiakini), sumber barisan nasional(Berita Harian), dan sumber pakatan rakyat(Harakah Daily). Diharap dengan merujuk kepada 3 sumber ini, dapat menjadikan laman ini satu laman pusat sumber politik malaysia yang adil dan saksama

MASUKKAN EMEL ANDA UNTUK MENGETAHUI BERITA POLITIK 3 SUMBER TERUS KE EMEL ANDA

Disediakan oleh Google FeedBurner & Laman Sumber Politik Malaysia Adil dan Saksama

MALAYSIAKINI (SUMBER BEBAS)

Berita Utama Malaysiakini

HARAKAH ONLINE (SUMBER PAKATAN RAKYAT)

Berita Utama HarakahDaily

BERITA HARIAN(SUMBER BARISAN NASIONAL)

Berita Terkini: Berita Harian Malaysia

PENAFIAN: PEMILIK LAMAN WEB SUMBER POLITIK MALAYSIA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEGALA KESAN BAIK DAN BURUK YANG BERLAKU HASIL MAKLUMAT DIPEROLEHI MELALUI LAMAN WEB INI. SEGALA MAKLUMAT ADALAH HAK MILIK MUTLAK DAN TANGGUNGJAWAB PEMILIK SUMBER ASAL

Wednesday, May 12, 2010

Sumber Bebas(Malaysiakini) Preview: 'Umno Alor Star balas dendam...'

PAS Alor Star mendakwa tindakan timbalan pengerusi badan perhubungan Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah menerima permohonan kemasukan 61 ahli PAS kelmarin, adalah satu tindakan "balas dendam politik" terhadap parti itu.

Ketua penerangan PAS kawasan berkenaan, Zulkifli Yahaya mendakwa, tindakan Ahmad Bashah itu ekoran sejumlah ahli Umno di dua kawasan di Alor Star - DUN Alor Mengkudu dan Taman Wira Mergong dalam DUN Bakar Bata - menyertai PAS pada bulan Mac dan April lalu.

"Beliau buat sebab nak balas dendam kerana kita ambil orang dia, dia (pula) ambil orang kita," kata Zulkifli ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Ahmad Bashah juga merupakan ketua Umno bahagian Alor Star dan ADUN Bakar Bata.

Kelmarin, dilaporkan seramai 61 ahli PAS kawasan Alor Star bertindak keluar parti dan memohon menyertai Umno selepas mendakwa hilang keyakinan terhadap kerajaan negeri yang diterajui Pakatan Rakyat.

Kumpulan tersebut diketuai timbalan ketua PAS cawangan Akar Penyengat, Abu Bakar Hussain, 62.


untuk berita lanjut, sila klik disini

0 comments: