Laman ini bermatlamat menjadi satu pusat rujukan untuk senario politik di Malaysia dengan merujuk kepada 3 sumber yang berbeza iaitu sumber bebas(malaysiakini), sumber barisan nasional(Berita Harian), dan sumber pakatan rakyat(Harakah Daily). Diharap dengan merujuk kepada 3 sumber ini, dapat menjadikan laman ini satu laman pusat sumber politik malaysia yang adil dan saksama

MASUKKAN EMEL ANDA UNTUK MENGETAHUI BERITA POLITIK 3 SUMBER TERUS KE EMEL ANDA

Disediakan oleh Google FeedBurner & Laman Sumber Politik Malaysia Adil dan Saksama

MALAYSIAKINI (SUMBER BEBAS)

Berita Utama Malaysiakini

HARAKAH ONLINE (SUMBER PAKATAN RAKYAT)

Berita Utama HarakahDaily

BERITA HARIAN(SUMBER BARISAN NASIONAL)

Berita Terkini: Berita Harian Malaysia

PENAFIAN: PEMILIK LAMAN WEB SUMBER POLITIK MALAYSIA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEGALA KESAN BAIK DAN BURUK YANG BERLAKU HASIL MAKLUMAT DIPEROLEHI MELALUI LAMAN WEB INI. SEGALA MAKLUMAT ADALAH HAK MILIK MUTLAK DAN TANGGUNGJAWAB PEMILIK SUMBER ASAL

Wednesday, May 12, 2010

Sumber Bebas(Malaysiakini) Preview: Taib: Pilihan raya Sibu 'amat panas'

Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, menyamakan pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Sibu sebagai pertembungan antara propaganda pembangkang dengan rekod perkhidmatan dan komitmen Barisan Nasional (BN).

"Perjuangan kami dalam BN adalah untuk meneruskan khidmat kepada rakyat. Pencabar kita tidak bercakap mengenai sebarang rancangan khidmat tetapi hanya membangkitkan isu-isu," katanya pada perjumpaan dengan penduduk di Dewan Masyarakat Melayu/Melanau di Kmapung Hilir di Sibu hari ini.

Sambil meminta pengundi Sibu supaya menolak pembangkang, Taib berkata pembangkang menimbulkan pelbagai isu termasuk yang asing kepada negeri itu dan menyentuh soal keagamaan.

"Ini boleh menjejaskan keharmonian dan perpaduan rakyat," katanya.

untuk berita lanjut, sila klik disini

0 comments: