Laman ini bermatlamat menjadi satu pusat rujukan untuk senario politik di Malaysia dengan merujuk kepada 3 sumber yang berbeza iaitu sumber bebas(malaysiakini), sumber barisan nasional(Berita Harian), dan sumber pakatan rakyat(Harakah Daily). Diharap dengan merujuk kepada 3 sumber ini, dapat menjadikan laman ini satu laman pusat sumber politik malaysia yang adil dan saksama

MASUKKAN EMEL ANDA UNTUK MENGETAHUI BERITA POLITIK 3 SUMBER TERUS KE EMEL ANDA

Disediakan oleh Google FeedBurner & Laman Sumber Politik Malaysia Adil dan Saksama

MALAYSIAKINI (SUMBER BEBAS)

Berita Utama Malaysiakini

HARAKAH ONLINE (SUMBER PAKATAN RAKYAT)

Berita Utama HarakahDaily

BERITA HARIAN(SUMBER BARISAN NASIONAL)

Berita Terkini: Berita Harian Malaysia

PENAFIAN: PEMILIK LAMAN WEB SUMBER POLITIK MALAYSIA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP SEGALA KESAN BAIK DAN BURUK YANG BERLAKU HASIL MAKLUMAT DIPEROLEHI MELALUI LAMAN WEB INI. SEGALA MAKLUMAT ADALAH HAK MILIK MUTLAK DAN TANGGUNGJAWAB PEMILIK SUMBER ASAL

Tuesday, May 11, 2010

Sumber BN(Berita Harian): Undi calon BN tanda sokongan kepada Najib: Salang

SIBU: Satu undi bagi calon Barisan Nasional (BN), Robert Lau Hui Yew, pada pilihan raya kecil Parlimen Sibu adalah satu undi sokongan bagi kepimpinan baik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, kata Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Joseph Salang.

Beliau berkata, pilihan raya kecil kerusi itu pada 16 Mei ini adalah satu lagi peluang penghuni rumah panjang Sarawak untuk menyatakan sokongan mereka kepada Najib.
Salang berkata demikian pada majlis pemimpin bersama rakyat di Rh James Sembilan Guang di Bawang Assan dekat sini malam tadi.
Beliau berkata, Najib berhak mendapat semua sokongan yang diperlukan kerana beliau masih di dalam proses untuk mentransformasikan kerajaan dan negara ini.

"Najib sedang berusaha menjadikan Malaysia sebuah negara berpendapatan tinggi daripada status berpendapatan sederhana masa kini," katanya.

Salang berkata, penghuni rumah panjang seharusnya tidak membiarkan diri mereka terpedaya dengan hasutan dan janji parti pembangkang kerana mereka sebenarnya tidak mempunyai program kukuh untuk membantu masyarakat rumah panjang.

Beliau juga menasihatkan pengundi di Sibu keluar beramai-ramai menunaikan tanggungjawab untuk mengundi pada Ahad ini dan memberi kemenangan besar kepada BN.
Dalam perkembangan lain, Salang berkata kerajaan akan mencari jalan untuk meningkatkan lagi hubungan komunikasi di kawasan Bawang Assan.

"Kami mungkin boleh mewujudkan satu pusat komuniti jalur lebar dan perkampungan WiFi di SMK Bawang Assan," katanya sambil menambah kawasan itu kini mempunyai jumlah penduduk agak besar dengan lapan rumah panjang dan dua sekolah.

Pilihan raya kecil Parlimen Sibu akan menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara Lau, calon DAP, Wong Ho Leng, dan calon Bebas, Narawi Haron. - Bernama


0 comments: